Assistentie en medische bagage


Bij Corendon (Dutch) Airlines vervoeren we gratis uw rollator, rolstoel of scootmobiel. Daarnaast bieden we u ook de mogelijkheid kosteloos extra medische bagage mee te nemen, op vertoon van een medische verklaring. Ook kunnen we, indien nodig, assistentie op de luchthaven voor u aanvragen.
Vliegt u met een andere luchtvaartmaatschappij? Dan kunt u het ook bij ons aanmelden en geven wij het door aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Indien u slecht ter been of slechtziend bent, is het mogelijk om begeleiding aan te vragen op de luchthavens. De luchthaven verzorgt voor u de juiste begeleiding naar het vliegtuig. Het is niet altijd mogelijk om uw eigen rolstoel mee te nemen tot aan de gate. Bij de check-in en/of de gate regelen wij dan een vervangende rolstoel voor u.
Assistentie op de luchthaven kunt u telefonisch aanvragen via ons Contact Center.
Rolstoelen en scootmobielen worden in het ruim van het vliegtuig vervoerd. Als u een rolstoel of scootmobiel meeneemt, kunt u dit vooraf telefonisch aangeven, het liefst direct bij boeking. Daarvoor hebben we van u nodig:
- Merk/type rolstoel/scootmobiel
- Inklapbaar en/of elektrisch
- Breedte, lengte, hoogte en gewicht. Let op: de rolstoel/scootmobiel mag ingeklapt niet hoger zijn dan 85cm.
Voor het meenemen van een scootmobiel dient u een medische verklaring te kunnen tonen. Voor meer informatie over de medische verklaring verwijzen we u naar de Veelgestelde Vragen.
Reist u met een rollator? Dan kunt u deze meenemen tot aan de gate op de luchthaven van vertrek. Bij aankomst op de luchthaven ontvangt u de rollator bij de bagageband voor speciale bagage.
Naast de door u geboekte ruimbagage, mag u kosteloos extra medische bagage meenemen, zoals noodzakelijke medicatie en/of medische apparatuur. De medische bagage dient u uiterlijk 48 uur voor vertrek per e-mail door te geven aan bagage@corendon.nl onder vermelding van uw reserveringsnummer.
Meer informatie over medische bagage.