Algemene Informatie

Algemene Informatie

Totstandkoming reisovereenkomst

Op het moment dat u alle gegevens heeft doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwt Corendon dit als een definitieve boeking. Corendon gaat ervan uit dat u op de hoogte bent van de voorwaarden die van toepassing zijn op de reisovereenkomst. De boeking zal zo spoedig mogelijk via een e-mail bevestigd worden. U dient zelf te controleren of u de bevestiging daadwerkelijk heeft ontvangen en bent zelf verantwoordelijk voor het opgeven van de juiste (elektronische) adresgegevens. Corendon kan hier geen verantwoordelijkheid voor nemen. Wilt u meer lezen over de consumentenvoorwaarden van de ANVR die van toepassing zijn op uw reis? Klik dan hier.

Persoonlijke omstandigheden

De persoon die namens anderen een reisovereenkomst afsluit is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die daaruit voortvloeien. De persoon is tevens verplicht relevante persoonlijke omstandigheden van de overige reizigers die van belang zijn voor de goede uitvoering van de reis bij boeking kenbaar te maken (zoals bijv. leeftijd, handicap, dieet). Indien de persoon in deze informatieplicht tekortschiet, en op de bestemming niet via schriftelijke bescheiden kan aantonen hier wél aan te hebben voldaan, kan door de reisorganisator bij de verdere uitvoering van de reisovereenkomst met die gegevens geen rekening worden gehouden. De eventuele kosten voortvloeiende hieruit zijn altijd voor rekening van de persoon.

Preferentie

Indien u telefonisch een boeking maakt, is het mogelijk om tijdens het boeken een preferentie door te geven (denk bijvoorbeeld aan een voorkeur voor het soort bedden, de aanwezigheid van een balkon etc.). Aan deze speciale wensen (preferenties) zal zo mogelijk worden voldaan. Of het mogelijk is, is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatieverschaffer. Preferenties worden dan ook nooit door ons gegarandeerd en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wanneer u via internet een reis boekt, kunt u telefonisch uw preferentie aan ons doorgeven. De medewerkers van ons Contact Center zijn hiervoor bereikbaar op telefoonnummer 023-7510606.

Essentie

Op medische gronden kunnen afwijkingen van of toevoegingen aan de door ons aangeboden reis worden verlangd (medische essentie). U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een aangepaste kamer voor mindervaliden. Wij zullen een reële inspanning leveren teneinde hieraan gevolg te kunnen geven, tenzij dat in alle redelijkheid van ons niet kan worden verwacht. Medische essenties behoeven onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en hiervoor worden kosten (€ 30,-) in rekening gebracht. Indien er sprake is van een wijzigings- of toevoegingsverzoek anders dan op medische gronden, dan behoeven ook deze onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze worden door de reisorganisator alleen in behandeling genomen als dit een redelijke kans van slagen heeft. Een essentie aanvragen kan alleen telefonisch via ons Contact Center 023-7510606.

Reisduur en reistijden

De reisduur wordt altijd vermeld in hele dagen, waarbij de vertrek- en aankomstdag ook als hele dag worden geteld. De mogelijkheid bestaat hierdoor dat bij een achtdaagse reis met vertrek aan het eind van de dag en een terugreis in de ochtend de feitelijke verblijfsduur ter plaatse korter is dan gepubliceerd. Voor vervoersonderdelen van de reis worden de vertrek- en aankomsttijden vermeld in de reisbescheiden, die in beginsel definitief zijn (de tijden doorgegeven bij boeking zijn altijd onder voorbehoud). Wij kunnen echter om gerechtvaardigde redenen en binnen redelijke grenzen van die tijden afwijken.

Vluchtschema's en -tijden

Corendon werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot een lijndienstvlucht kan de dienstregeling van een chartervlucht wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten, betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget.

De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen geven geen recht op prijsaanpassing of terugbetaling.

Het is mogelijk dat de terugvlucht tijdens uw verblijf wordt gewijzigd. Het is dan ook van belang dat u 24 uur voor vertrek zelf de vertrekinformatie in de accommodatie raadpleegt, dan wel contact opneemt met de lokale agent of reisleiding. Gebeurt dit niet en mist u daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan is Corendon niet aansprakelijk. Als u alleen een ticket heeft geboekt, neem dan contact op 023 7510600 of kijk op Corendon.com/mijn_reservering. Houd uw boekingsnummer bij de hand.

Wijzigingen of vertragingen kunnen voorkomen. Corendon is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade zoals het missen van aansluitingen van onder andere openbaar vervoer, parkeerkosten en persoonlijke omstandigheden zoals schade in de werksfeer.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat naar een andere luchthaven wordt terug gevlogen dan vanwaar de heenvlucht is vertrokken. In dat geval zal door de reisorganisator voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd. Maakt u hier geen gebruik van en gaat u op eigen gelegenheid naar de oorspronkelijke luchthaven, dan zijn alle hieraan verbonden kosten voor uw rekening.

Indien uw vlucht wordt uitgevoerd door een chartermaatschappij afkomstig uit uw vakantiebestemming, dan start het vluchtschema in het land van herkomst. Dit betekent veelal dat de vlucht uit Nederland laat vertrekt en de vlucht vanaf uw bestemming vroeg vertrekt. U kunt hierbij denken aan o.a. Corendon Airlines, Onur Air en Tunis Air.

Indien uw vluchttijd op 23:59 uur is vastgesteld, zal de vlucht in de meeste gevallen pas na middernacht vertrekken. Deze notatie wordt om technische redenen bij de meeste touroperators in Nederland zo gebruikt. Indien een tijd na middernacht wordt genoteerd zou er automatisch een extra nacht worden berekend, waar u niet of nauwelijks gebruik van maakt. Ter plaatse kunt u zelf besluiten een late check out (indien mogelijk) bij te boeken en dit met het hotel verder in orde maken. De aankomsttijd op de tickets is wel de juiste tijd.

Herbevestigen vluchten

U dient de vluchttijden 1 dag voor vertrek van de heenreis nogmaals voor de zekerheid te controleren, bijvoorbeeld via mijn.corendon.nl, teletekst of op de website van de luchthaven van vertrek. Uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis dient u te controleren of het tijdstip nog klopt. Als u alleen vervoer heeft geboekt, kunt u contact opnemen 023 7510600 of kijken op www.corendon.com/mijn_reservering. Houd uw boekingsnummer bij de hand.

Indien u een pakketreis heeft geboekt, staat uw vertrekinformatie op het informatiebord in uw accommodatie. Indien dit niet het geval is, dient u de lokale agent te bellen. Volgt u deze aanwijzingen niet juist op dan komen de hieruit voortvloeiende kosten (van bijvoorbeeld het missen van een transfer of vlucht) voor uw rekening.

Reisbescheiden

Tickets worden in de regel ongeveer 15 dagen voor vertrek per e-mail verzonden. Bij last minute reserveringen of wanneer het definitieve vluchtschema nog niet bekend is, worden de tickets korter voor vertrek per e-mail verzonden.

U ontvangt van ons twee e-mails. De eerste e-mail bevat uw vliegtickets (2 tickets per persoon: de eerste vluchtcoupon is voor de heenreis en de tweede coupon voor de terugreis). De tweede e-mail bevat uw accommodatievoucher(s) en eventueel een parkeervoucher en/of autohuurvoucher. Geboekte privé- of direct-transfers en excursies worden op de factuur vermeld. U dient alle tickets, vouchers en de factuur uit te printen en mee op reis te nemen (in zwart/wit of in kleur geprint).

Indien u uitsluitend een vlucht heeft geboekt die wordt uitgevoerd door Corendon Airlines, met vertrek vanaf een Nederlandse luchthaven, ontvangt u geen tickets. U kunt online inchecken of op vertoon van uw paspoort op de luchthaven inchecken. Voor vluchten uitgevoerd door andere luchtvaartmaatschappijen ontvangt u wel tickets. Let op: als u met Corendon Airlines vanaf Brussel vliegt heeft u wel tickets nodig.

Online Inchecken

De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken.

Corendon (Dutch) Airlines
Indien u vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kunt u vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en uw boardingpass uitprinten via de website www.fly.corendon.com. Het is helaas niet mogelijk om online in te checken voor vluchten met een tussenlanding (VIA VLUCHTEN)

Transavia
Bij Transavia kunt u vanaf 24 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken met uw 7-cijferig reserveringsnummer van Corendon. Voor online inchecken bij Transavia klik hier.

KLM
Indien u een reis naar Curaçao heeft geboekt, ontvangt u na boeking uw KLM boekingscodes zodra deze bij ons bekend zijn. Per boeking ontvangt u één code voor de heenvlucht en één code voor de terugvlucht. Met deze code kunt u online inchecken vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek.

LET OP: Boekingscodes voor KLM vluchten met vertrek in 2016, worden pas in september bekend. Zodra wij de betreffende boekingscodes van KLM hebben ontvangen, mailen wij u direct een nieuwe factuur/bevestiging waarop de boekingscodes vermeld staan.

Voor online inchecken bij KLM klik hier.

Overige maatschappijen
Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen verwijzen wij u voor de actuele informatie over online inchecken naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Stoel reserveren

Corendon (Dutch) Airlines
Indien u vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kunt u vanaf 6 weken tot 5 uur voor vertrek een stoel reserveren via de website www.fly.corendon.com. Het is helaas niet mogelijk om online stoelen te reserveren voor vluchten met een tussenlanding (VIA VLUCHTEN)

Transavia
Bij Transavia kunt u vanaf 6 weken tot 48 uur voor vertrek uw stoel reserveren met uw 7-cijferig reserveringsnummer van Corendon. Stoel reserveren? klik hier.

KLM
Indien u een reis naar Curaçao heeft geboekt, ontvangt u na boeking uw KLM boekingscodes zodra deze bij ons bekend zijn. Met deze code kunt u direct een stoelnummer reserveren of wijzigen voor zowel uw heen- als terugvlucht.

LET OP: Boekingscodes voor KLM vluchten met vertrek in 2016, worden pas in september bekend. Zodra wij de betreffende boekingscodes van KLM hebben ontvangen, mailen wij u direct een nieuwe factuur/bevestiging waarop de boekingscodes vermeld staan.

U gaat vervolgens naar de website van KLM en kiest voor "Mijn reis" en "Met mijn boekingscode". Indien het u niet lukt om een stoelnummer online te reserveren, betekent dit dat KLM de nog beschikbare zitplaatsen uitsluitend nog tijdens de online check-in (vanaf 30 uur voor vertrek) of daarna op de luchthaven vrijgeeft.

Overige maatschappijen
Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen verwijzen wij u voor de actuele informatie over het reserveren van stoelen naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Bagage

Vlucht
Corendon vliegt met verschillende chartermaatschappijen. De luchtvaartmaatschappijen hanteren verschillende bagageregels. Vliegt u met Corendon (Dutch) Airlines dan verwijzen wij u voor uitgebreide informatie omtrent de bagageregels naar www.corendon.nl/bagage. Hier vindt u ook de bagageregels van Transavia.com en KLM. Daarnaast dient u zich te allen tijde te wenden tot de maatschappij waarmee u vliegt voor de actuele informatie met betrekking tot de bagageregels (bijvoorbeeld inzake kosten overbagage). Corendon kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de hoogte van de kosten voor overbagage. Reist u met afwijkende bagage, adviseren wij u dat vooraf aan te melden, zodat wij u kunnen adviseren of de airline hiervan op de hoogte kunnen stellen. Ook kunnen wij u informeren over de eventuele kosten. Indien afwijkende bagage niet op voorhand wordt aangemeld, bestaat de mogelijkheid dat deze niet geaccepteerd wordt.

Transfer
Reist u met afwijkende bagage, zoals rolstoelen, fietsen en surfboards, en wilt u gebruikmaken van de transfer, adviseren wij u dit voor vertrek bij ons te melden, zodat wij de lokale agent daarvan op de hoogte kunnen stellen en u kunnen informeren over de eventuele extra kosten. Indien u afwijkende bagage op voorhand niet meldt, kan het voorkomen dat u op de bestemming alsnog een toeslag moet betalen voor de transfer. Ook bestaat de mogelijkheid dat de bagage niet mee kan op de transfer vanwege ruimtegebrek. In een dergelijke situatie bent u zelf verantwoordelijk voor de transfer naar de accommodatie.

Reissom

Wij behouden ons het recht voor de reissom te wijzigen, indien wijzigingen in de vervoerskosten (bijvoorbeeld brandstoftoeslagen), verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Bij extra ingezette vluchten kan het voorkomen dat een toeslag berekend moet worden. Verhogingen van de kosten zullen zonder opslag worden doorberekend.

Baby's en kinderen

Kinderkorting
Kinderkorting is over het algemeen alleen van toepassing op één kind, bij verblijf in een 2-persoonskamer met een extra bed, tezamen met twee volbetalende gasten. De leeftijden waarop de kinderkorting en vaste kinderprijs van toepassing zijn, staan vermeld bij de verschillende hotels. Indien u een familiekamer of een quadkamer boekt, is de kinderkorting automatisch verwerkt in de kamerprijs. De kinderkortingen worden op onze website niet specifiek vermeld in de prijsopbouw, maar zijn in uw reissom verwerkt. De reissom per persoon is uw totale reissom gedeeld door het aantal reizigers, ongeacht de leeftijd.

Baby's
Baby's betalen alleen € 40,- administratiekosten, zij hebben geen bagagevrijdom en geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig.

Buggy en kinderwagen
Het is mogelijk om een buggy of kinderwagen gratis mee te nemen en het hoognodige (lees; luiers, voeding etc.) voor tijdens de vlucht. Een lichtgewicht buggy die inklapbaar is, mag meegenomen worden tot aan de gate. Alle overige (niet inklapbare) buggy's en kinderwagens dient u bij de check-in balie als ruimbagage in te checken. Als uw kinderwagen uit 2 delen bestaat, checkt u de kinderwagen in zijn geheel in. Alleen als één van de delen een opklikbaar (auto)kinderzitje van maximaal 7 kg is, mag u het (auto)kinderzitje meenemen tot aan de gate. U checkt dan alleen het onderstel in. Bij aankomst op de luchthaven ontvangt u de kinderwagen of buggy bij de bagageband voor afwijkende bagage. Let op: u krijgt deze dus niet bij de gate.

Voor meer informatie met betrekking tot reizen met baby’s en kinderen klik hier.

Hotelclassificatie

Wij streven naar een zo groot mogelijke objectieve weergave van de informatie in al onze publicaties. Wij gebruiken in bijna al onze uitingen de hotelcategorie zoals die is vastgesteld door het Ministerie van Toerisme dan wel de bevoegde gemeentelijke autoriteiten van uw bestemming. Als touroperator hebben wij geen enkele invloed op de toekenning van het aantal sterren. Wij willen u derhalve vragen bij uw verwachtingen van het hotel rekening te houden met de prijs-/kwaliteitverhouding van de door u geboekte reis.

De accommodatie

Opening en sluiting accommodatie
De openings- en sluitingsdata van een accommodatie worden ca. één jaar van tevoren bepaald. Helaas komt het wel eens voor dat de accommodatieverschaffer vanwege een te lage bezetting van de accommodatie deze openings- en sluitingsdata wijzigt. Als dit het geval is bieden wij u, zodra deze wijziging bij ons bekend is, een gelijkwaardig alternatief aan.

Aankomst en vertrek
Er is een aantal internationaal geldende regels betreffende het beschikbaar stellen van uw kamer. Over het algemeen worden de kamers op de dag van aankomst tussen 14:00 en 16:00 uur beschikbaar gesteld. De verzorging in de accommodatie zoals u die geboekt heeft, gaat pas in op het moment dat u ingecheckt bent, echter niet voor 14:00 uur op uw eerste reisdag. In het hoogseizoen kan dit in uitzonderlijke gevallen iets uitlopen.

Op de dag van vertrek dient u de kamer tussen 10:00 en 12:00 uur te verlaten en wordt u verzocht uit te checken. Op dit tijdstip vervalt ook het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder mag een bijdrage vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Dit is onafhankelijk van de vertrektijd van de vlucht. Op de laatste dag kunt u na het uitchecken de bagage, in de meeste gevallen, opbergen in een daarvoor aangewezen ruimte of bij de receptie.

Verzorging

Verblijft u op basis van logies (LG), dan houdt dit in dat alleen de overnachtingen zijn inbegrepen. Dit is dus exclusief maaltijden en drankjes.

Verblijft u op basis van logies & ontbijt (LO), dan houdt dit in dat zowel de overnachtingen als het ontbijt zijn inbegrepen bij uw reissom. Het ontbijt is meestal in buffetvorm. Het is mogelijk dat voor bepaalde extra’s zoals eieren en vers geperste vruchtensappen bijbetaald moet worden. Alle drankjes zijn exclusief.

Verblijft u op basis van halfpension (HP), dan houdt dit in dat uw overnachtingen, ontbijt en diner zijn inbegrepen bij uw reissom. Het diner is over het algemeen in buffetvorm maar kan in bijvoorbeeld rustige periodes worden vervangen door een setmenu. Alle drankjes zijn exclusief.
Verblijft u op basis van volpension (VP), dan houdt dit in dat uw overnachtingen, ontbijt, lunch & diner zijn inbegrepen bij uw reissom. Alle drankjes zijn exclusief. Het eten wordt veelal geserveerd in buffetvorm.

Verblijft u op basis van All Inclusive (AI) of Ultra All Inclusive (UAI), dan houdt dit in dat gedurende de gehele dag (op vastgestelde tijden) eten & drinken is inbegrepen.

All Inclusive en Ultra All Inclusive

De All Inclusive of Ultra All Inclusive formule verschilt per accommodatie. Er is geen eenduidige internationale regeling: voor de juiste informatie verwijzen wij u dan ook naar de informatie zoals op onze website vermeld bij de desbetreffende accommodatie. De beschrijving wordt accuraat opgesteld en bijgehouden, waarbij wij echter, voor wat betreft de uitvoering, afhankelijk zijn van de accommodatieverschaffer. Van eventuele tussentijdse wijzigingen in de formule zullen wij u op de hoogte stellen, voor zover wij door de accommodatiehouder op de hoogte worden gesteld.

In de regel worden het ontbijt, lunch en diner in open buffetvorm geserveerd. Afhankelijk van het aantal gasten kan het hotel er voor kiezen om gebruik te maken van plate service. Sommige hotels bieden de mogelijkheid om à la carte te eten. De opening van de à la carte restaurants is vaak afhankelijk van de bezetting in het hotel en, bij buitenlocaties, afhankelijk van het weer. De geserveerde maaltijden kunnen gelijk zijn aan de maaltijden die bij het buffet worden aangeboden, met dat verschil dat u aan tafel bediend wordt. Een hotel kan er voor kiezen diverse keukens te serveren in een ruimte. Dranken in het à-la-carterestaurant kunnen tegen betaling zijn. Wilt u dineren in een à-la-carterestaurant dan dient u van tevoren te reserveren (op basis van beschikbaarheid).

De All Inclusive formule is van toepassing op de door het hotel vastgestelde tijden en locaties. Het kan voorkomen dat niet elke bar en elk restaurant binnen de formule valt. Al het eten en drinken wat genuttigd wordt buiten de All Inclusive tijden/formule dient u voor te betalen.
Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de smaak of de keuze van de maaltijden. Smaak en beleving van maaltijden zijn subjectief. Corendon kan hier dan ook geen oordeel over geven. Eventuele klachten hierover zullen dan ook niet in behandeling worden genomen.

Volgens een internationaal geldende regel, die ook in Nederland geldt, is het niet toegestaan om etenswaren en drank van buitenaf mee te nemen in de accommodatie. In voorkomende gevallen is het hotel gerechtigd kosten hiervoor aan de reiziger in rekening te brengen als ware de etenswaren en drank in het hotel aangeschaft.

Kerst & Nieuwjaarstoeslag
Diverse hotels berekenen tijdens kerst en nieuwjaar een toeslag. De kerst- en/of nieuwjaarstoeslag is van toepassing op het verblijf in bovengenoemde periode(s). Deze toeslag(en) gelden dus niet voor een kerst-, gala- en/of nieuwjaarsdiner.

Dress code 4* en 5* hotels
De meeste 4* en 5* hotels kennen een bepaalde dress code. Dit betekent dat er in het algemeen van u wordt verwacht dat u tijdens het diner in gepaste kleding verschijnt. Dit houdt in dat strandkleding niet geaccepteerd wordt en dat van de heren meestal een lange broek wordt verwacht. Tijdens de lunch en het ontbijt zijn kledingvoorschriften veelal informeler. Houdt u hier met het kiezen van uw reisbagage rekening mee.

Kamertypes
Een standaardkamer/2-persoonskamer beschikt over een 2-persoonsbed of twee aparte bedden. Eventueel kunt u telefonisch een voorkeur hiervoor aangeven tijdens het boeken, dit is echter geen garantie.

Een 1-persoonskamer is veelal een 2-persoonskamer voor alleengebruik. De kamer kan soms kleiner of minder gunstig gelegen zijn dan een 2-persoonskamer in hetzelfde gebouw, ondanks de gevraagde toeslag. Enkele accommodaties bieden een echte 1-persoonskamer aan.

Een 2-persoonskamer + extra bed is een standaard 2-persoonskamer met een extra bijgeplaatst bed. Dit extra bed kan een slaapstoel of -bank, opklap- of logeerbed zijn. Het kan gebeuren dat de loopruimte in de kamer door het extra bed verkleind wordt.

Voordeelkamers/-appartementen zijn over het algemeen gelijk aan de overige kamers/appartementen, echter de ligging, inrichting en grootte kan afwijken. Ook kunnen de kamers zonder balkon/terras of gelegen zijn in het annex gebouw en/of geen of beperkt zicht hebben.

Een quadroomof quadkamer is een standaard 2-persoonskamer bestaande uit één ruimte waar twee extra bedden zijn bijgeplaatst. De bedden vanaf het derde bed kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn. Het kan gebeuren dat de loopruimte in de kamer door extra bedden verkleind wordt.

Een familiekamer kan bestaan uit 2 aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, één grote ruimte of uit een duplexkamer. De bedden vanaf het derde bed kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn.

Een studio bestaat uit een woon/slaapgedeelte met kitchenette en aparte badkamer.

Een 2-kamerappartementbestaat uit een woon/slaapkamer (veelal met bedbanken), een slaapkamer, open keuken of kitchenette en een badkamer.

Een 3-kamerappartementheeft nog een extra slaapkamer. De inventaris van de keuken/kitchenette is beperkt.

Babybed
Indien u met een baby reist proberen wij een babybedje voor u te reserveren. Wij geven dit op als preferentie. Het aantal bedjes is echter beperkt, waardoor wij een en ander niet 100% kunnen garanderen. In een dergelijk geval zal de baby bij de ouders in bed slapen. Ook kan het zijn dat de ruimte te beperkt is om een babybed bij te plaatsen. Houd er rekening mee dat kinderbedjes tegen betaling kunnen zijn. Eventuele kosten voor het kinderbedje dienen altijd ter plaatse aan de accommodatieverschaffer te worden betaald.

Kamer met (zij)zeezicht
Indien u een kamer met zeezicht boekt, houdt dit niet altijd in dat uw kamer over frontaal zeezicht beschikt. Ook kamers met een gedeeltelijk zeezicht of zijzeezicht zijn kamers met zeezicht.

Kamer mindervaliden
In de accommodatiebeschrijvingen op onze website maken wij geen melding of de betreffende accommodatie speciale voorzieningen heeft getroffen voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en mindervaliden. Dat betekent echter niet dat mindervaliden niet welkom zijn. Het is in uw belang dat u zich ervan vergewist of het hotel geschikt voor u is. Uiteraard kunnen wij u hierbij helpen.

Indien u, met het oog op uw beperkingen, een aangepaste kamer nodig heeft, kunnen wij deze middels een essentie voor u aanvragen. Wij vragen u contact op te nemen met ons Contact Center zodat wij deze aanvraag voor u kunnen indienen. Wanneer uw essentie bevestigd wordt, is uw boeking definitief en wordt een bedrag van €30,- aan essentiekosten in rekening gebracht. U dient er wel rekening mee te houden dat ieder land een eigen invulling geeft aan het begrip ‘’aangepaste kamer’’ en dat deze kan afwijken van de Nederlandse normen.

Hotelfaciliteiten

Airconditioning
In sommige hotels en appartementen wordt de airconditioning centraal geregeld. Uit milieuoverwegingen wordt de airconditioning over het algemeen alleen in de heetste maanden van het jaar in werking gesteld op de tijden dat de gasten zich over het algemeen op hun kamer bevinden. Men houdt hierbij rekening met de temperatuur en de energiekosten. Wij hebben hier geen enkele invloed op. Het kan voorkomen dat het hotelmanagement een ander idee over de temperatuur heeft dan de gasten.

Soms is er een toeslag verschuldigd voor het gebruik van de airconditioning, die ter plaatse betaald dient te worden. Indien wij hiervan op de hoogte zijn, vermelden wij dit in de accommodatiebeschrijving. Een airconditioning is helaas niet altijd geruisloos en er kan condenswater lekken. Bij appartementen en in familiekamers wordt de airconditioning veelal geplaatst in het slaapgedeelte. Indien niet anders vermeld in de beschrijving, werkt de airconditioning op vastgestelde tijden.

Internet
Steeds meer hotels bieden (gratis) internetfaciliteiten aan. Het kan voorkomen dat het internet, om wat voor een reden dan ook, niet beschikbaar is. De kwaliteit en de snelheid van de internetverbinding kan laag en daardoor beperkt zijn. Internetcafés en -corners zijn veelal voorzien van oudere computers en niet altijd even betrouwbaar. U dient hier rekening mee te houden en hier zijn geen rechten aan te ontlenen.

Water & elektriciteit
Water en elektriciteit in de landen rond de Middellandse Zee zijn, zeker in de zomermaanden, schaars. Door de grote stroom toeristen is het van groot belang dat er zuinig met water omgesprongen wordt. Vanwege de schaarste van het water kan het zijn dat het bad in de badkamer niet voorzien is van een badstop. Voor het warme water wordt in de meeste landen gebruik gemaakt van de elektriciteit van zonnecollectoren. Een zeer milieuvriendelijke vorm van energie. Zolang de zon schijnt, wordt het water voldoende verwarmd. Bij minder goed weer kan de warmwatervoorziening in het gedrang komen. De continuïteit van de levering van water en stroom is in mediterrane landen niet altijd van hetzelfde niveau zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Er treden vaker storingen op en de oorzaak hiervan ligt veelal bij de autoriteiten. Voor eventuele hieruit voortvloeiende kosten en ongemakken aanvaarden noch de accommodatieverschaffer noch Corendon aansprakelijkheid.

TV ontvangst
Veel accommodaties bieden op de kamer een tv aan met satellietontvangst. De kwaliteit en het aanbod van zenders kan nogal verschillen. In sommige gevallen zijn er Nederlands(talig)e zenders te ontvangen. De keuze van het aanbod wordt bepaald door de accommodatieverschaffer. Wij kunnen echter geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de kwaliteit en/of het zenderaanbod. Sommige hotels bieden naar keuze en tegen betaling zenders aan die ter plaatse afgerekend dienen te worden. In sommige 2* en 3* hotels en appartementen is geen televisie op de kamer aanwezig. In enkele gevallen kunt u dan een televisie huren.

Animatie & faciliteiten
Bij de informatie van de accommodaties staan op deze website de faciliteiten beschreven. Het kan voorkomen dat in het voor- en/of naseizoen bepaalde faciliteiten niet of beperkt beschikbaar zijn. Dit is afhankelijk van onder andere het weer en de bezetting in de accommodatie. Ook kan het gebeuren dat bepaalde faciliteiten voor kortere of langere tijd gesloten zijn vanwege een defect. De animatieteams van de meeste accommodaties zijn meestal samengesteld uit mensen uit diverse landen. Zij spreken over het algemeen geen Nederlands.

Faciliteiten aangeboden door derden vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Corendon of de accommodatie. U kunt hierbij denken aan winkeltjes, watersporten of een wellness center. In de meeste gevallen worden deze gepacht door externe partijen. Ook kunnen zij zonder aankondiging vooraf besluiten het aanbod van hun diensten te staken in het hotel waar u verblijft.

Wisseling linnengoed
Afhankelijk van de geboekte accommodatie wordt het bedlinnen 1 tot 2 keer per week verschoond. Indien het bedlinnen maar één keer per week verschoond wordt, gebeurt dit aan het einde van een week. Als u dus één week in uw accommodatie verblijft wordt het bedlinnen gedurende de week niet verschoond. In de 2* en 3* hotels en in de appartementen wordt over het algemeen 1 keer per week het bedlinnen verschoond. Handdoeken worden meestal 2 tot 3 maal per week verschoond. Problemen met betrekking tot het verschonen van het linnengoed dient u ter plaatse kenbaar te maken bij de receptie of de reisleiding. Bij terugkomst van uw vakantie kunnen wij hier namelijk niets meer aan doen.

Schoonmaak
Bij hotels wordt er over het algemeen dagelijks schoongemaakt. Echter in de 2* en 3* hotels kan de frequentie lager liggen. Bij appartementen wordt er over het algemeen 2 keer per week schoongemaakt. De normen op het gebied van schoonmaak kunnen in het buitenland anders zijn dan u gewend bent in Nederland. Verwacht geen grote schoonmaak tijdens uw verblijf. Problemen met betrekking tot de schoonmaak dient u ter plaatse kenbaar te maken bij de receptie of de reisleiding. Bij terugkomst van uw vakantie kunnen wij hier namelijk niets meer aan doen.

Mogelijke Overlast
Ongedierte

In een mediterraan land komen andere insecten en dieren voor dan wij in Nederland gewend zijn. Door het warme klimaat gedijen bepaalde insecten goed. Dieren als kakkerlakken, spinnen, mieren en zandvlooien zijn geen teken van onvoldoende hygiëne, maar zijn standaard inheemse diersoorten. Zorg ervoor dat er geen etensresten in uw kamer achterblijven want dit trekt ongedierte aan. Indien u last van ongedierte heeft, kunt u contact opnemen met de accommodatieverschaffer of zelf verdelgingsmiddelen aanschaffen.

Reparaties
Veelal worden technische installaties zoals bijvoorbeeld airconditioning, liften en pompinstallaties, geïmporteerd. Bij een defect zijn reserveonderdelen niet altijd voorhanden. Een reparatie kan daardoor soms langer op zich laten wachten. Dit soort omstandigheden zijn voor geen enkele touroperator vooraf in te calculeren. Wij vragen dan ook om uw begrip. Voor schade die voortvloeit uit dergelijke storingen kan Corendon niet aansprakelijk gesteld worden.

Overlast
Zowel accommodatieverschaffers als Corendon hebben het recht om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Geluidsoverlast
De geluidsnormen in het buitenland wijken af van de Nederlandse normen. Er wordt hier minder nauw gekeken naar decibellen. Ook de levensstijl van de bevolking van uw vakantiebestemming wijkt af, hetgeen uw bestemming kleur geeft. Men leeft voornamelijk buiten en tot in de late uurtjes, waardoor absolute stilte na middernacht zelden voorkomt. Indien u hier gevoelig voor bent, raden wij u aan een accommodatie uit te kiezen zonder discotheek, poolbar of uitgebreide animatie. Ook de ligging kan van invloed zijn op de geluidsoverlast. Een centraal gelegen hotel heeft over het algemeen meer last van verkeer en horecagelegenheden in de buurt. Indien de geluidsoverlast door een bron buiten het hotel wordt veroorzaakt, kan noch het hotel, noch Corendon hier iets aan doen, hoe vervelend ook. Ook aan luidruchtig gedrag van medegasten kunnen wij als uw touroperator weinig veranderen.

Bouwactiviteiten
Bouwactiviteiten worden veelal ontplooid door plaatselijke overheden, andere accommodatieverschaffers of bouwbedrijven. Met deze initiatiefnemers heeft Corendon geen contact en ook geen contracten. Daarom kunnen wij op deze bouwactiviteiten geen enkele invloed uitoefenen. Het kan dus voorkomen dat u ter plaatse enige bouwoverlast van derden kunt ondervinden. Met name in het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat er in en rondom het hotel bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Voor eventuele kosten en ongemakken hieruit voortvloeiend aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Reisdocumenten

Voor informatie met betrekking tot reisdocumenten (paspoort, identiteitskaart, visum) verwijzen wij u naar www.corendon.nl/reisdocumenten.

Overige informatie

Bagage tijdens de transfer
U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor uw bagage en dient ervoor te zorgen dat deze bagage ook daadwerkelijk mee wordt genomen met de transferbus. Vaak wordt u geholpen door transferbegeleiders of medewerkers van de door u geboekte accommodatie.

Transfer begeleiding
Tijdens de transfer (in Turkije) wordt u veelal begeleid door een transferhulp. Dit is echter geen reisleider, hij/zij is slechts verantwoordelijk voor het halen en brengen van het juiste aantal passagiers.

Diensten van derden
Diensten van derden zijn diensten waarvoor Corendon niet aansprakelijk gesteld kan worden. Onder dergelijke diensten vallen onder andere ter plaatse ingekochte excursies en aangekochte goederen. Ook de prijsvorming van de extra services in de accommodaties valt hieronder. De aansprakelijkheid hiervoor ligt bij respectievelijk de excursieaanbieder, winkelier en de accommodatieverschaffer.

Excursies
Voor sommige bestemmingen is het mogelijk om in Nederland al excursies bij te boeken. Deze excursies kunt u vastleggen tijdens het maken van uw online- of telefonische boeking. Indien u de excursies in Nederland boekt, vallen deze onder de reisovereenkomst met Corendon.

Uiteraard is het ook mogelijk om via uw reisleid(st)er ter plaatse excursies te boeken. Ter plaatse geboekte excursies worden aangeboden en uitgevoerd door de lokale agent en vormen geen onderdeel van uw reisovereenkomst met Corendon, zelfs indien deze worden geboekt via onze reisleiding. Deelname geschiedt altijd voor eigen rekening en risico van de deelnemer. Klachten omtrent excursies worden dan ook door ons in Nederland niet in behandeling genomen en dienen ter plaatse te worden afgehandeld.

Vaccinaties
In principe zijn er geen verplichte vaccinaties voor onze bestemmingen, maar bepaalde vaccinaties worden wel aanbevolen. Voor actuele informatie kunt u terecht bij uw huisarts of de lokale GG&GD. U dient zelf bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie inwinnen en tevens tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie tussentijds is gewijzigd. Het is aan te bevelen medicijnen tegen maag- en darmklachten mee te nemen op reis.

Zwanger

Bij Corendon Airlines en Corendon Dutch Airlines mag een zwangere vrouw tot 36 weken (bij een meerling: Corendon Airlines tot 32 weken/Corendon Dutch Airlines tot 34 weken) vliegen zonder een medische verklaring, indien er geen complicaties zijn. Bij complicaties is wel een medische verklaring nodig. Het is sowieso aan te raden om altijd een verklaring van de verloskundige bij u te hebben.

Bij Transavia.com (vluchtnummer beginnend met HV) kunt u tot 36 weken vliegen zonder een medische verklaring, indien er geen complicaties zijn. Bij complicaties mag u vliegen tot 34 weken en heeft u een medische verklaring nodig.

Overige maatschappijen
Voor actuele informatie en voorwaarden van overige maatschappijen verwijzen wij u naar de website van de desbetreffende maatschappij.

Tip: Maak meerdere kopieën van uw doktersverklaring.

Medische bagage
Naast de door u geboekte ruimbagage mag u kosteloos extra medische bagage meenemen zoals noodzakelijke medicatie en/of medische apparatuur. Uw medische bagage dient u uiterlijk 48 uur voor vertrek door te geven aan ons Contact Center (of via bagage@corendon.nl onder vermelding van uw reserveringsnummer). Graag willen wij in het kort weten wat u meeneemt. Ook is het belangrijk dat u in het bezit bent van een medisch paspoort/document. Neem medische hulpmiddelen als protheses of orthopedische schoenen mee in uw handbagage! Dit in verband met eventueel onverhoopt bagageverlies.

Medicijnen
Zorg dat u voor de gehele vakantie voldoende medicijnen bij u heeft. Neem de medicijnen mee in uw handbagage in de originele verpakking van de apotheek. Dit in verband met eventueel onverhoopt bagageverlies. Daarbij is het raadzaam om een medisch paspoort mee te nemen, zodat u bij eventueel verlies of diefstal, nieuwe medicijnen kunt kopen en bij onderzoek door een douanebeambte kunt aantonen dat het om medicijnen gaat.

Gebruikt u medicijnen die onder de Opiumwet vallen? Deze medicijnen (opiaten) mag u alleen met een speciale verklaring meenemen naar het buitenland. Voorbeelden van deze medicijnen zijn sterke pijnstillers, valium, seresta, ADHD-medicatie en medicinale canabis. U riskeert strenge straffen als u de regels overtreedt. Informeer bij de ambassade van het land waar u naartoe gaat welke regels in dat land gelden.

Reisleiding
In de transferbus op weg naar uw accommodatie krijgt u van de transferbegeleider een envelop met onder andere een uitnodiging voor de welkomstbijeenkomst, informatie over de te boeken excursies en de contactgegevens van uw reisleiding.

De reisleiding komt u, over het algemeen, minimaal 1 x in de week bezoeken in uw accommodatie. Wie uw reisleid(st)er is en de tijden waarop de hij/zij aanwezig is, kunt u terugvinden op het informatiebord of in de informatiemap in uw accommodatie. Hier vindt u ook het telefoonnummer waarop uw reisleid(st)er te bereiken is in geval van nood.

Indien u de reisleid(st)er om wat voor reden ook misloopt of niet aantreft in uw accommodatie, dient u hem/haar te allen tijde in geval van nood of bij problemen te bellen. Indien hij/zij (tijdelijk) niet bereikbaar is, dient u contact op te nemen met het hoofdkantoor van onze lokale agent in uw regio. Het telefoonnummer vindt u op het informatiebord of in de informatiemap en op uw reisbescheiden.

De reisleiding zal u bij problemen altijd proberen te assisteren. Indien zich grote problemen voordoen, wordt onze lokale agent ingeschakeld. Onze reisleiders hebben de zorg over vele gasten. Het kan dus voorkomen dat ze u niet altijd kunnen begeleiden bij bijvoorbeeld een aangifte bij de politie of een ziekenhuis-/doktersbezoek.

Ontevreden of klachten

Wij doen ons uiterste best om de reis naar behoren uit te voeren. Mocht er onverhoopt een klacht of een probleem zijn, dient u dit direct bij de reisleiding te melden. Indien hij/zij niet aanwezig of bereikbaar is, dient u contact op te nemen met de lokale agent of Corendon in Nederland.

U stelt ons hiermee in de gelegenheid de klacht op te lossen en uw vakantie te veraangenamen. Als u na thuiskomst pas melding maakt van uw klacht, kunnen wij helaas niets meer voor u betekenen.

Mocht de klacht niet of niet naar tevredenheid opgelost worden, dan dient u de reisleiding om een klachtenformulier te vragen en deze gezamenlijk in te vullen. Een kopie daarvan dient u na afloop van de reis binnen 2 maanden vergezeld van een gemotiveerde klachtbrief naar Corendon (clientenservice@corendon.nl) te sturen of bij uw boekingskantoor in te leveren.

Houd er rekening mee dat indien klachten niet op de bestemming zijn gemeld en er geen klachtenformulier is opgesteld, deze niet in behandeling worden genomen.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar artikel 12 van de ANVR Reisvoorwaarden, indien de reis vanaf 1 april 2016 is geboekt. Indien de reis voor 1 april 2016 is geboekt, is artikel 19 in de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden 2015/2016 van toepassing.

Informatie op de website en beperking garanties

Onze website is met grote zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er onverhoopt onjuistheden staan vermeld. Het kan hierbij gaan om eventuele typefouten of veranderingen die door de plaatselijke productverschaffer zijn gerealiseerd na het publiceren van de informatie op onze website. Wij wijzen u erop dat op de website gebruik wordt gemaakt van sfeerbeelden, die door de accommodatieverschaffers aangeleverd zijn. Het kan dus voorkomen dat de foto's niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. De teksten op onze website zijn onder voorbehoud.

De op deze website opgenomen gegevens bevatten algemene informatie en specifieke informatie met betrekking tot de door ons aangeboden producten en maken conform de ANVR Reisvoorwaarden mede deel uit van de reisovereenkomst, echter terzake gelden de navolgende bepalingen.

Als in onze algemene voorwaarden wordt gesproken van een publicatie, wordt daarmee de website bedoeld. Deze wordt regelmatig herzien en voorzien van accurate informatie en accommodatiebeschrijvingen, zodanig dat de inhoud van de reisovereenkomst mede bepaald wordt door de meest recente herziening van onze website.

Indien faciliteiten bij een bepaalde accommodatie zijn beschreven, wordt door ons echter niet gegarandeerd dat al deze faciliteiten te allen tijde geopend of beschikbaar zijn (mede omdat de uitvoering afhankelijk is van het seizoen, de accommodatieverschaffer en/of de bezettingsgraad), tenzij hiervan een schriftelijke garantie van ons is bedongen en verkregen.

Wij behouden ons uitdrukkelijk het recht voor om zonder voorafgaande berichtgeving wijzigingen aan te brengen op onze website en daarmee telkenmale het aanbod van onze producten te wijzigen.

Mijn boeking betalen

Conform de voorwaarden van de ANVR dient bij totstandkoming van de overeenkomst een aanbetaling van 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan.

Bij vertrek buiten 6 weken, volstaat de aanbetaling van 15% plus de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering die u direct dient te voldoen. Het restantbedrag, inclusief de premie van een eventuele reisverzekering dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn.

Bij niet tijdig betalen vervalt het recht om aanspraak te kunnen maken op de annuleringsverzekering, de premie dient echter wel alsnog voldaan te worden.

Bij boekingen met vertrek binnen 6 weken, dient de volledige reissom plus de premies van eventuele afgesloten verzekeringen direct voldaan te worden.

Indien u binnen 1 week voor vertrek een reis boekt, bent u verplicht om direct het gehele bedrag via onze website over te maken. U heeft direct na boeking 1 uur de tijd om de reissom te betalen, anders wordt de boeking geannuleerd.

Wij adviseren u om de betaling via onze website te voldoen. U kunt hiervoor gebruikmaken van de volgende link:

mijn.corendon.nl

U kunt een keuze maken uit verschillende betalingsmogelijkheden. Door middel van deze betaalmethode wordt uw betaling direct in ons systeem verwerkt.

Klik op de link indien u meteen wenst verder te gaan met de betaling:

mijn.corendon.nl

Indien het u niet lukt om de betaling via de bovenstaande link te voldoen, kunt u deze onder vermelding van de naam van de hoofdboeker, uw boekingsnummer en uw klantnummer overschrijven via de onderstaande gegevens. Dit is echter niet mogelijk bij boekingen met vertrek binnen 1 week.

T.N.V. Corendon International Travel B.V.

IBAN: NL64 ABNA 0427 1155 31

BIC/SWIFT: ABNANL2A

Let op: nieuw rekeningnummer


Prijsdetails
Prijs per persoon vanaf 0,00
Administratiekosten (per boeking) 25,00
Calamiteitenfonds (per boeking) 2,50