Gevonden Voorwerpen
We begrijpen dat het verliezen van persoonlijke spullen tijdens je verblijf of vlucht erg vervelend kan zijn. Hieronder lees je wat je in het geval van vergeten of verloren voorwerpen kunt doen.
Lost & Found: Accommodaties
Wanneer je een voorwerp bent verloren of vergeten op de bestemming, kun je onderstaand webformulier invullen. Vul alle verplichte (*) velden in.
De kosten voor het versturen van de voorwerpen zijn voor eigen rekening en dien je zelf met de accommodatie te regelen. Sommige accommodaties bieden een bezorgservice aan voor de vergeten of verloren voorwerpen, echter is dit per accommodatie verschillend. Corendon is niet in staat om het verloren of vergeten voorwerp op te sturen.
Belangrijke informatie
- Belangrijk om te weten is dat Corendon niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren of vergeten voorwerpen. Wij bieden geen garantie dat voorwerpen, zelfs indien gemeld als gevonden op de bestemming, daadwerkelijk bij je afgeleverd kunnen worden.
- Met het melden van een verloren of vergeten voorwerp ga je akkoord met bovenstaande voorwaarden.
Lost & Found: Vluchten
Hieronder lees je wat je het geval van verloren, vergeten of beschadigde voorwerpen of bagage tijdens je vlucht moet doen.
Verloren/beschadigde bagage
Meld verlies of schade onmiddellijk bij aankomst op de bestemming of luchthaven, bij de bagageafhandelaar van de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gevlogen. Daarnaast is het noodzakelijk om een zogeheten Property Irregularity Report (PIR) op te laten maken. Alleen met dit rapport kan worden aangetoond dat de schade tijdens de vlucht is ontstaan. Het is dus alleen mogelijk om schade te verhalen wanneer er een PIR is opgesteld.
Bij het melden vragen we je om een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van de bagage, inclusief foto's en eventuele aankoopbewijzen. Neem voor verlies of schade aan je bagage op CD, XR of XC vluchten contact op met de Lost & Found-afdeling van Corendon Airlines via deze link.
Vlieg je met een andere luchtvaartmaatschappij, raadpleeg dan de officiële website van die luchtvaartmaatschappij voor aanvullende informatie.
Meer informatie in geval van verloren en/of beschadigde bagage lees je hier.
Verloren items aan boord
Het is altijd vervelend als je een voorwerp bent vergeten aan boord. Lees hieronder wat te doen als dit het geval is.
Verloren item aan boord aangekomen op Schiphol
Als je op Schiphol aankomt en een item bent vergeten aan boord van een CD, CX of XR vlucht, kun je je melden bij de Schiphol Lost & Found-balie. Wanneer je niet meer op Schiphol bent, kun je contact opnemen met Schiphol Lost & Found via deze a href=" Gevonden voorwerpen op Schiphol | Schiphol"> website.Verloren items aan boord aangekomen op een andere luchthaven
Als je bent gevlogen met een CD, CX of XR vlucht en op een andere luchthaven dan Schiphol bent aangekomen, neem je contact op met de Lost & Found-afdeling van Corendon Airlines via deze link. . Vlieg je met een andere luchtvaartmaatschappij, raadpleeg dan de officiële website van die luchtvaartmaatschappij voor aanvullende informatie. Hier word je verder geholpen indien het item is gevonden op je vlucht. Meer informatie in geval van verloren en/of beschadigde bagage lees je hier.
Belangrijke informatie
- Belangrijk om te weten is dat Corendon niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren, vergeten of beschadigde voorwerpen of het afleveren van jouw bagage op een latere vlucht. Het is raadzaam om een reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten. In geval van schade of vertraging kun je in sommige gevallen een beroep doen op de verzekering.
- Het opsporen van de verloren items kost tijd, houdt dus rekening met een afhandeltermijn van minimaal 4-6 weken.
- Met het melden van een verloren of vergeten voorwerp ga je akkoord met bovenstaande voorwaarden.
Lost & Found: Bustransfer
Wanneer je een voorwerp bent verloren of vergeten tijdens de bustransfer op je vakantiebestemming, adviseren wij je om contact op te nemen met de lokale reisleiding ter plaatse. De informatie over de bereikbaarheid vind je in de welkomstenvelop en bij de receptie van je accommodatie.
Mocht het verloren voorwerp niet zijn gevonden of ben je inmiddels weer thuis, dan verwijzen wij je naar de reisverzekering voor een schadeclaim. Het is noodzakelijk om aankoopbonnen met je claim mee te sturen.
Belangrijke informatie
- Belangrijk om te weten is dat Corendon niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren of vergeten voorwerpen. Wij bieden geen garantie dat voorwerpen, zelfs indien gemeld als gevonden op de bestemming, daadwerkelijk bij je afgeleverd kunnen worden.
- Met het melden van een verloren of vergeten voorwerp ga je akkoord met bovenstaande voorwaarden.