Gevonden Voorwerpen
We begrijpen dat het verliezen van persoonlijke spullen tijdens je verblijf of vlucht erg vervelend kan zijn. Of het nu gaat om iets dat je per ongeluk hebt achtergelaten, kwijtgeraakt bent of beschadigd is, wij staan klaar om je, voor zover mogelijk, te ondersteunen.
Lost & Found bij de accommodatie
Wanneer je een voorwerp bent verloren of vergeten op de bestemming, kun je mailen naar: lostandfound@corendon.nl. Beschrijf in de e-mail het voorwerp zo gedetailleerd mogelijk, geef de exacte locatie van het verlies aan en vermeld je reserveringsnummer. Dit helpt ons team om gericht te zoeken en het proces te versnellen.
De kosten voor het versturen van de voorwerpen zijn voor eigen rekening en dien je zelf met de accommodatie te regelen. Sommige accommodaties bieden een bezorgservice aan voor de vergeten of verloren voorwerpen, echter is dit per accommodatie verschillend. Corendon is niet in staat om het verloren of vergeten voorwerp op te sturen. Wij kunnen enkel navraag doen bij de accommodatie.
Belangrijke informatie
- Belangrijk om te weten is dat Corendon niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren of vergeten voorwerpen. Wij bieden geen garantie dat voorwerpen, zelfs indien gemeld als gevonden op de bestemming, daadwerkelijk bij je afgeleverd kunnen worden.
- Het opsporen van de verloren items kost tijd, houdt dus rekening met een afhandeltermijn van minimaal 4 weken.
- Met het melden van een verloren of vergeten voorwerp ga je akkoord met bovenstaande voorwaarden.
Lost & Found: Vluchten
In het geval van verloren, vergeten of beschadigde voorwerpen of bagage tijdens je vlucht, staan we ook voor je klaar om te assisteren. Meld verlies of schade onmiddellijk bij aankomst op de bestemming of luchthaven, bij de bagageafhandelaar van de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gevlogen. Daarnaast is het noodzakelijk om een zogeheten PIR-rapport op te laten maken. Dit rapport heb je nodig voor de reisverzekering. Bij het melden vragen we je om een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van het voorwerp. Foto's en eventuele aankoopbewijzen zijn waardevol en kunnen het proces versnellen. Voor gevonden voorwerpen op Corendon vluchten met vluchtnummer CD kun je een kopie van het rapport mailen naar lostandfound@corendon.nl.
Vlieg je met een andere luchtvaartmaatschappij, raadpleeg dan de officiële website van die luchtvaartmaatschappij voor aanvullende informatie.
Gaat het over een verloren voorwerp aan boord én hebben wij het in ons bezit, dan is het mogelijk om het voorwerp op eigen kosten op te sturen. In sommige gevallen is het ook mogelijk om het voorwerp op te halen, dit kan in overleg met de Lost & Found-afdeling.
Meer informatie in geval van verloren en/of beschadigde bagage lees je hier.
Belangrijke informatie
- Belangrijk om te weten is dat Corendon niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren, vergeten of beschadigde voorwerpen of het afleveren van jouw bagage op een latere vlucht. Wij bieden geen garantie dat voorwerpen, zelfs indien gemeld als gevonden, daadwerkelijk bij je afgeleverd kunnen worden. Het is raadzaam om een reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten. In geval van schade of vertraging kun je in sommige gevallen een beroep doen op de verzekering.
- Het opsporen van de verloren items kost tijd, houdt dus rekening met een afhandeltermijn van minimaal 4 weken.
- Met het melden van een verloren of vergeten voorwerp ga je akkoord met bovenstaande voorwaarden.