Alzer Hotel
Tijdens uw verblijf in het Alzer Hotel zult u genieten van de traditionele Turkse gastvrijheid terwijl u uw ogen uitkijkt in het restaurant waar u een prachtig uitzicht heeft over de Bosporus! Mede door de ideale ligging in Sultanahmet is het Alzer Hotel een absolute aanrader!
Ligging: Alzer Hotel in Sultanahmet
Het Alzer Hotel is gelegen in de wijk Sultanahmet en daarmee het enige hotel dat direct gelegen is in het historische centrum met diverse bezienswaardigheden op loopafstand zoals het Sultanahmet plein, de Blauwe Moskee op ca. 50 meter en het Topkapi Paleis op ca. 300 meter. Het openbaar vervoer treft u op loopafstand aan, taxi’s kunt u direct via de receptie bestellen. Tramhalte op ca. 100 meter afstand.
Faciliteiten: Alzer Hotel
Het Alzer hotel beschikt over 54 kamers en is ondergebracht in één gebouw met 4 verdiepingen en beschikt over een lift. Er is 24-uurs receptie en een lobby met diverse zitjes waar u kunt relaxen. Voor u maaltijden kunt u terecht in het buffetrestaurant waar traditionele Turkse gerechten en tevens internationale gerechten worden geserveerd. Het restaurant bevindt zich op de bovenste etage, hier heeft u een schitterend uitzicht over de Bosporus! Drankjes en snacks zijn verkrijgbaar op het terras voor het hotel met mooi uitzicht op het Sultanahmet plein. Wifi in de publieke ruimtes is beschikbaar (gratis).
Uw hotelkamer:
Uw comfortabele standaardkamer (1-3 personen) in het Alzer Hotel beschikt over airconditioning en verwarming (individueel regelbaar), een flat screen satelliet televisie, telefoon, een minibar, kluisje, internet en wake up service. Alle kamers beschikken over een badkamer met douche, toilet, badjas en slippers, wastafel en föhn.
Verzorging: Alzer Hotel
U verblijft in Alzer Hotel op basis van logies en ontbijt. Ontbijt is in buffetvorm.
Lees hier de disclaimer n.a.v. bovenstaande accommodatie omschrijving.
Tijdens de winterperiode (1 november t/m +/- 31 maart) en in het voor/naseizoen (doorgaans de periode april tot half mei en oktober) kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten en/of diensten zoals animatie of entertainment niet beschikbaar of beperkt beschikbaar zijn. Een accommodatie kan en mag ertoe besluiten bepaalde faciliteiten, (onderdelen van) de animatie en het entertainmentprogramma geen doorgang te laten vinden vanwege het laagseizoen of omdat bijvoorbeeld de bezetting te laag is, wegens onderhoud of door weersomstandigheden. Enkele voorbeelden hiervan zijn thema-avonden, buitenfaciliteiten, zwembaden, wellnessfaciliteiten, miniclub, à-la-carterestaurants en strandfaciliteiten. Ook kan het voorkomen dat buiten het hoogseizoen om, door de lage bezetting, de maaltijden niet in buffetvorm worden geserveerd. Corendon heeft hier geen invloed op en kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ook vindt er soms in accommodaties die het hele jaar geopend zijn onderhoud plaats. Tijdens het onderhoud kan er tijdelijk geen gebruik worden gemaakt van een bepaalde faciliteit of dienst. Periodiek onderhoud komt in de meeste gevallen de veiligheid en de hygiëne ten goede. Een accommodatie kan in bepaalde periodes een vergoeding vragen voor diensten en faciliteiten.
Vluchtinformatie Istanbul
Vanaf 15/9 wordt dagelijks vanaf Amsterdam met Atlas Global naar Istanbul Ataturk Airport gevlogen.
Met Turkish Airlines wordt 2x per week vanaf Amsterdam gevlogen naar Sabiha Gokcen Airport.
Vanaf Eindhoven vliegt Transavia 4x per week naar Sabiha Gokcen Airport.
De vluchtduur naar beide luchthavens is ca. 3 uur.
Transfertijd:
van Sabiha Gokcen Airport naar uw accommodatie: ca. 60 tot 90 minuten, afhankelijk van de wijk waar uw hotel ligt en de verkeersdrukte.
van Istanbul Ataturk naar uw accommodatie: ca. 30 tot 45 minuten, afhankelijk van de wijk waar uw hotel ligt en de verkeersdrukte.
De genoemde transfertijden zijn slechts ter indicatie en kunnen afwijken door diverse omstandigheden.
De transfer naar uw accommodatie is inbegrepen indien u een pakketreis bij ons heeft geboekt.