MOAMxCorendon: Project Gambia

Corendon en creatief bureau MOAM hebben de handen ineen geslagen om Gambia, ‘the Smiling Coast of Africa’, op een geheel eigen manier te portretteren. Acht creatieven met verschillende achtergronden kregen de vrijheid om tijdens een reis door West Gambia het land op de gevoelige plaat vast te leggen. Ieder heeft drie beelden geselecteerd en beschikbaar gesteld voor het goede doel en zijn vanaf 14 december 2018 in een beperkte oplage te koop. De opbrengst van de foto’s gaat naar de Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections.
MOAM en Corendon stelden voor dit project een gemêleerde groep fotografen en creatieven samen; het is een interessante mix tussen fotografen, online influencers en bekende gezichten. De club van acht bestaat uit; Chloé Leenheer, Frank van Bennekom, Giaro Giarrantana, Kay Nambiar, Kim Feenstra, Lize Korpershoek, Sabrina Meijer en Vivian Hoorn.
Martijn Nekoui, oprichter MOAM; “Elk jaar verbindt stichting MOAM zich aan een goed doel, dit jaar doen we dat met een toffe groep creatieven voor Project Gambia, het eindresultaat laat Gambia in al haar veelzijdigheid zien. Door de acht in volledige creatieve vrijheid - waar MOAM voor staat - het land te laten fotograferen, krijg je een uniek en divers beeld. Ik ben trots op het eindresultaat.”
Corendon organiseert al jaren met succes reizen naar Gambia. “De altijd stralende zon, warme bevolking en het exotische natuurschoon maken van Gambia een geweldige vakantiebestemming. Met dit project willen wij het land op een bijzondere manier belichten. Wij zijn trots op het resultaat en hopen dat we dankzij de verkoop van de foto’s een mooi bedrag kunnen doneren aan Humanity and Nature Connections. Wij hebben voor deze stichting gekozen, omdat het twee enthousiaste vrouwen zijn die al enige jaren ervaring hebben met het opzetten van mooie projecten. Met hun nieuwe stichting Humanity and Nature Connections strijden zij, onder het motto ‘geef geen vis, maar leer de lokale bevolking vissen’, ervoor om veel Gambianen zelfredzaam te maken. Hierdoor kunnen gezinnen zelf een langdurige inkomstenbron realiseren”, aldus Daisy Mijnals, PR Manager Corendon.
Voor de verkoop van de foto’s is er een samenwerking gestart met Posters.nl die de foto’s printen, inlijsten en verzenden. Elk beeld is in een beperkte oplage van tien te koop voor €199,-. De foto’s zijn tot en met 31 maart te koop via deze website.