Vlieg je met Corendon Airlines (XC of XR) of Corendon Dutch Airlines (CD), heb je een handicap of beperkte mobiliteit en assistentie nodig op de luchthavens van vertrek en aankomst? Dan kun je dit direct bij het maken van je boeking en uiterlijk 48 uur voor vertrek via ons Contact Center aanvragen. Tussen zes weken en 48 uur voor vertrek kan je dit ook via fly.corendon.com aanvragen.
Aanwezigheid op de luchthaven
Heb je begeleiding op de luchthaven aangevraagd? Dan vragen wij je om ruim drie uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn en je uiterlijk zestig minuten voor vertrek bij de incheckbalie te melden.
Assistentiemogelijkheden
Afhankelijk van de luchthaven van vertrek of aankomst en de logistieke mogelijkheden van de betreffende luchthaven op dat moment, zal de begeleider je bijvoorbeeld per leenrolstoel of elektrische buggy vervoeren. Heb je een speciaal aangepaste rolstoel? Geef dit dan van tevoren bij ons aan. De assistent begeleidt je dan in je eigen rolstoel. Wanneer het luchthavenpersoneel op een luchthaven gebruik maakt van een vliegtuigtrap en je de trap niet op en/of af kan lopen, kan ons Contact Center tilhulp voor je regelen.
Terugvlucht
Bij de terugvlucht probeert onze reisleiding ter plaatse je zoveel mogelijk te helpen bij het inchecken. Het luchthavenpersoneel verzorgt vervolgens de door jou aangevraagde assistentie. Na de vlucht begeleid iemand je vanaf het vliegtuig naar de bagagehal. Wanneer je met een eigen rolstoel reist, kun je hier je rolstoel bij de band voor afwijkende bagage ophalen.
Vlieg je met een andere luchtvaartmaatschappij en heb je luchthavenassistentie nodig? Kijk dan hier voor meer informatie.
Lees hier alle informatie over reizen met een beperkte mobiliteit.