De water- en elektriciteit voorziening in mijn accommodatie:

  • Water en elektriciteit in de landen rond de Middellandse Zee zijn, zeker in de zomermaanden, schaars. Ga daarom steeds zuinig om met water.
  • Vanwege het watertekort kan het zijn dat het bad in de badkamer een badstop mist.
  • De meeste landen maken voor het opwarmen van water gebruik van de elektriciteit van zonnepanelen.
  • Bij minder goed weer kan de warmwatervoorziening minder zijn.
  • Storingen komen vaker voor en de oorzaak hiervan ligt meestal bij de autoriteiten.
  • Voor eventuele kosten en ongemakken door een water of elektriciteit storing kun je de accommodatieverschaffer en Corendon niet aansprakelijk stellen.

Het beleid met betrekking tot airconditioning in hotels en appartementen van Corendon:

  • In sommige hotels en appartementen is de airconditioning centraal geregeld.
  • Over het algemeen staat de airconditioning, uit milieuoverwegingen, alleen in de heetste maanden van het jaar en op tijden dat de gasten over het algemeen in hun kamer zijn aan.
  • De accommodatieverschaffer houdt hierbij rekening met de temperatuur en de energiekosten. Bij sommige accommodaties is de airconditioning tegen bijbetaling.
  • Corendon heeft hier geen invloed op. Het kan voorkomen dat het management een ander idee over de temperatuur heeft dan de gasten.

TV-ontvangst bij mijn accommodatie:

  • Veel accommodaties bieden op de kamer een tv aan met satellietontvangst.
  • De kwaliteit en het aanbod van zenders kan erg verschillen.
  • In sommige gevallen zijn er Nederlands(talig)e zenders te ontvangen.
  • De accommodatieverschaffer bepaald de keuze van het aanbod in televisiezenders.
  • Corendon is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en/of het zenderaanbod in jouw accommodatie.
  • Sommige hotels bieden naar keuze en tegen betaling extra zenders aan.
  • In sommige 2- en 3- sterrenhotels en appartementen is er geen televisie op de kamer aanwezig.

Beschikbaarheid faciliteiten en animatie:

  • Het kan voorkomen dat in het voor- en/of naseizoen sommige faciliteiten niet of minder beschikbaar zijn.
  • Dit is onder andere afhankelijk van het weer en de bezetting in de accommodatie.
  • Ook kan het gebeuren dat bepaalde faciliteiten voor kortere of langere periode niet beschikbaar zijn vanwege een defect.
  • De animatieteams van de accommodaties bestaan vaak uit mensen afkomstig uit verschillende landen. Zij spreken over het algemeen geen Nederlands.
  • Faciliteiten aangeboden door derden vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Corendon of de accommodatie.

Aanbod (gratis) internet bij mijn accommodatie:

  • De meerderheid van de hotels bieden (gratis) internetfaciliteiten aan.
  • Het kan gebeuren dat het internet, om wat voor een reden dan ook, niet beschikbaar is.
  • De kwaliteit en de snelheid van de internetverbinding kan laag en daardoor matig zijn.
  • Internetcafés -en corners hebben vaak oudere, niet altijd even betrouwbare computers.
  • Houd hier rekening mee en hier zijn geen rechten aan te ontlenen.

De openingstijden van bars en restaurants bij mijn accommodatie:

  • Een accommodatieverschaffer bepaalt zelf de openingstijden van de eet- en drinkgelegenheden.
  • Het kan zijn dat een bar of restaurant gesloten is buiten de All Inclusive tijden.
  • Het is dan ook niet mogelijk om tegen betaling consumpties te verkrijgen.
  • Hier heeft Corendon geen invloed op.
  • De meeste 4- en 5- sterrenhotels hebben een bepaalde dresscode. Dit betekent dat je tijdens het diner in nette kleding verschijnt. Deze hotels accepteren geen strandkleding en verwachten meestal dat heren tijdens het diner een lange broek dragen. Tijdens de lunch en het ontbijt zijn de kledingvoorschriften vaak informeler.

Verblijf tijdens een rondreis, bingoreis, excursiereis of Fly&Go:

  • Wanneer je een rondreis, bingoreis, excursiereis of Fly&Go pakket boekt, ontvang je de accommodatiegegevens bij aankomst op de bestemming van de reisleiding.
  • De accommodatie is op voorhand niet bij ons bekend.