8. Na de reis

Mijn vlucht was vertraagd, hoe kan ik een claim indienen?

Je kan volgens de Europese Vordering 261/2004 een claim indienen als je vlucht vertraagd is, doe dit bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Wil je een claim indienen voor een vlucht met Corendon Dutch Airlines (CD) die plaatsvond vóór 1 mei 2025? Neem contact op via airlinesupport@corendon.nl.

Voor vluchten vanaf 1 mei 2025 kun je voor vertraagde vluchten met zowel Corendon Dutch Airlines als Corendon Airlines een claim indienen via deze link (website Corendon Airlines). Hiervoor dien je eerst een account aan te maken. Check altijd goed of je in aanmerking komt voor compensatie. Voor een zorgvuldige en juiste beoordeling van je claim hebben wij je naam, boekingsnummer (zoals vermeld op je ticket), kopieën van je vliegtickets/reserveringsbevestiging en eventueel alle correspondentie met de touroperator nodig. Via je account kun je je dossier bekijken en de verwerkingsstatus bijhouden. Klachten over vluchten met eventuele recht op compensatie worden alleen via deze online portal verwerkt. Klachten hierover die ons via een andere weg bereiken, worden niet verder verwerkt.

Vloog je met een andere luchtvaartmaatschappij? Klik dan op onderstaande link voor meer informatie over hoe je je claim indient.

Staat de luchtvaartmaatschappij hier niet tussen, ga dan naar hun eigen website.

Let op: Heb je een opmerking of klacht over de uitvoering van de vlucht, bijvoorbeeld stoelreserveringen of maaltijden, dien je deze in via het klachtenformulier van Corendon. Dit formulier vind je op Mijn.Corendon.nl bij de betreffende boeking onder het icoontje ‘Klacht indienen’. In het webformulier kun je via de button ‘Bestand bijvoegen’ documenten toevoegen. Je melding wordt na ontvangst door ons in behandeling genomen en zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord. Na het online indienen van je klacht krijg je een ontvangstbevestiging per e-mail.