Veel gestelde vragen wijziging Schiphol
Klik hier voor de juiste informatie over:
Wijziging van uw luchthaven: Schiphol - Rotterdam
V: Waarom verandert mijn luchthaven? |
A: De reden hiervoor is dat Schiphol z’n maximale capaciteit heeft bereikt en een groot aantal vluchtseries van een groot aantal luchtvaartmaatschappijen op een wachtlijst zijn geplaatst. Wij hebben vooralsnog onvoldoende zekerheid dat we de vluchten op de wachtlijst ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren. Daarom hebben we moeten besluiten om vroegtijdig een aantal vluchtseries te verplaatsen naar Rotterdam en Maastricht, waaronder uw vlucht. |
V: Ik wil persé vanaf Amsterdam vliegen, kan ik mijn vakantie omboeken? |
A: Ja, in principe kan dat. Wij kunnen alleen vooraf niet garanderen dat dit daadwerkelijk mogelijk is; dit is afhankelijk van de beschikbaarheid op andere vluchtdata. Wanneer wij beschikbaarheid hebben, boeken we uw reis kosteloos om. De vakantie moet gelijk zijn wat betreft bestemming, hotel, de verzorging (bv All Inclusive) en de reisduur, en de nieuwe vertrekdatum mag maximaal twee weken voor of twee weken na de oorspronkelijke vertrekdatum liggen. |
V: Is het nu dan wel zeker dat we echt vanaf Rotterdam gaan vliegen? |
A: ja, dat is zeker, dit gaat niet meer veranderen. De tijden kunnen eventueel nog wel wijzigen omdat u een pakketreis met een chartermaatschappij heeft geboekt. |
V: Waarom hebben jullie vluchten verkocht zonder dat de benodigde slots aanwezig waren? |
A: Omdat er op dat moment nog geen duidelijkheid was over het slotbeleid en het beleid van de overheid. Uiteraard hadden we van tevoren graag duidelijkheid willen hebben zodat we deze situatie hadden kunnen voorkomen. Maar helaas is dat tot op heden niet het geval. Daarom hebben we nu moeten besluiten om vroegtijdig een aantal vluchtseries te verplaatsen naar Rotterdam en Maastricht, waaronder uw vlucht. |
V: Ik ga niet met deze luchthavenwijziging akkoord; kan ik gratis annuleren? |
A: Ja dat kan uiteraard, mits dit door de hoofdboeker bij ons wordt aangegeven binnen een redelijke termijn. Bij annulering storten wij het door u aanbetaalde bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening. Desgewenst kunt u daarna een andere vakantie bij ons boeken, met vertrek vanaf Schiphol. De nieuwe vakantie wordt geboekt tegen de huidige gepubliceerde prijs op onze website en eventueel huidige geldende kortingsacties. |
V: Ik ga akkoord met de luchthavenwijziging maar wil financiële compensatie; hoe hoog is die? |
A: Ter compensatie vergoeden wij een deel van de (mogelijke) extra kosten die u maakt om naar deze luchthaven af te reizen. Per persoon vergoeden wij 15 euro; dit bedrag brengen wij in mindering op de nieuwe factuur die u per e-mail van ons ontvangt. Wanneer u via Corendon parkeergelegenheid had geboekt op Schiphol, wordt dit automatisch overgezet naar luchthaven Rotterdam. Het verschil in parkeerkosten tussen beide luchthavens wordt in mindering gebracht op de nieuwe factuur die u per e-mail van ons ontvangt. |
V: Mogen jullie wel van luchthaven wijzigen, volgens de ANVR reisvoorwaarden? |
A: Ja, dit mag volgens artikel 5 van de reisvoorwaarden: ‘Wijzigingen door de reisorganisator’. Hierin staat weergegeven dat een reisorganisator een reis wegens gewichtige omstandigheden kan wijzigen of annuleren. |
V: : Mijn oorspronkelijke vakantie is aantoonbaar duurder dan de nieuwe vakantie, krijg ik geld terug? |
A: Ja, het verschil in prijs wordt in mindering gebracht op de nieuwe factuur die u per e-mail van ons ontvangt. |
Wijziging van uw luchthaven: Schiphol - Maastricht
V: Waarom verandert mijn luchthaven? |
A: De reden hiervoor is dat Schiphol z’n maximale capaciteit heeft bereikt en een groot aantal vluchtseries van een groot aantal luchtvaartmaatschappijen op een wachtlijst zijn geplaatst. Wij hebben vooralsnog onvoldoende zekerheid dat we de vluchten op de wachtlijst ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren. Daarom hebben we moeten besluiten om vroegtijdig een aantal vluchtseries te verplaatsen naar Rotterdam en Maastricht, waaronder uw vlucht. |
V: Ik wil persé vanaf Amsterdam vliegen, kan ik mijn vakantie omboeken? |
A: Ja, in principe kan dat. Wij kunnen alleen vooraf niet garanderen dat dit daadwerkelijk mogelijk is; dit is afhankelijk van de beschikbaarheid op andere vluchtdata. Wanneer wij beschikbaarheid hebben, boeken we uw reis kosteloos om. De vakantie moet gelijk zijn wat betreft bestemming, hotel, de verzorging (bv All Inclusive) en de reisduur, en de nieuwe vertrekdatum mag maximaal twee weken voor of twee weken na de oorspronkelijke vertrekdatum liggen. |
V: Is het nu dan wel zeker dat we echt vanaf Maastricht gaan vliegen? |
A: ja, dat is zeker, dit gaat niet meer veranderen. De tijden kunnen eventueel nog wel wijzigen omdat u een pakketreis met een chartermaatschappij heeft geboekt. |
V: Waarom hebben jullie vluchten verkocht zonder dat de benodigde slots aanwezig waren? |
A: Omdat er op dat moment nog geen duidelijkheid was over het slotbeleid en het beleid van de overheid. Uiteraard hadden we van tevoren graag duidelijkheid willen hebben zodat we deze situatie hadden kunnen voorkomen. Maar helaas is dat tot op heden niet het geval. Daarom hebben we nu moeten besluiten om vroegtijdig een aantal vluchtseries te verplaatsen naar Rotterdam en Maastricht, waaronder uw vlucht. |
V: Ik ga niet met deze luchthavenwijziging akkoord; kan ik gratis annuleren? |
A: Ja dat kan uiteraard, mits dit door de hoofdboeker bij ons wordt aangegeven binnen een redelijke termijn. Bij annulering storten wij het door u aanbetaalde bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening. Desgewenst kunt u daarna een andere vakantie bij ons boeken, met vertrek vanaf Schiphol. De nieuwe vakantie wordt geboekt tegen de huidige gepubliceerde prijs op onze website en eventueel huidige geldende kortingsacties. |
V: Ik ga akkoord met de luchthavenwijziging maar wil financiële compensatie; hoe hoog is die? |
A: Wij bieden u gratis parkeergelegenheid aan op luchthaven Maastricht en ter compensatie vergoeden wij een deel van de (mogelijke) extra kosten die u maakt om naar deze luchthaven af te reizen. Per persoon vergoeden wij 25 euro; dit bedrag brengen wij in mindering op de nieuwe factuur die u per e-mail van ons ontvangt. Wanneer u parkeergelegenheid op Schiphol via ons had geboekt, brengen wij ook dit bedrag in mindering op uw nieuwe factuur. |
V: Mogen jullie wel van luchthaven wijzigen, volgens de ANVR reisvoorwaarden? |
A: Ja, dit mag volgens artikel 5 van de reisvoorwaarden: ‘Wijzigingen door de reisorganisator’. Hierin staat weergegeven dat een reisorganisator een reis wegens gewichtige omstandigheden kan wijzigen of annuleren. |
V: : Mijn oorspronkelijke vakantie is aantoonbaar duurder dan de nieuwe vakantie, krijg ik geld terug? |
A: Ja, het verschil in prijs wordt in mindering gebracht op de nieuwe factuur die u per e-mail van ons ontvangt. |