Waarom zijn de transfers vanaf 1 november 2019 optioneel?

Door de toenemende vraag naar meer flexibiliteit in pakketreizen, heeft Corendon besloten om transfers vanaf 1 november 2019 niet meer standaard aan te bieden, maar optioneel te maken. Dit geldt voor boekingen gemaakt vanaf 7 augustus 2019 met vertrek vanaf 1 november 2019.

Dit biedt jou de mogelijkheid om zelf een keuze te maken hoe je vanaf de luchthaven wilt afreizen naar je accommodatie en vice versa. Wanneer je niet voor een transfer kiest, betaal je hier dus ook niet voor. Wel zo gemakkelijk!

Tijdens het boekingsproces kun je een keuze maken uit een van de volgende vervoersmogelijkheden:

  • een bustransfer;
  • een privétransfer;
  • het huren van een auto;
  • geen transfer.

Uitzonderingen:

De rondreizen, Blue cruises en de Nijlcruises zijn standaard inclusief transfer. Kies je voor een Fly & Go of Fly & Drive, dan ga je met de huurauto naar je accommodatie.

Wat is een bustransfer?

Een bustransfer doet verschillende accommodaties aan om alle reizigers naar hun vakantieadres te brengen. Bij aankomst op de luchthaven van je bestemming word je verwelkomd door de Corendon reisleiding die je naar de juiste transferbus verwijst. Je herkent de reisleiding aan het bordje van Corendon. Een transferhulp begeleidt je tijdens de transfer.

Eén dag voor vertrek wordt op het informatiebord of in het informatieboek bij de hotelreceptie aangegeven wanneer je bustransfer naar het vliegveld klaarstaat en de vluchttijd. Bij het ontbreken van deze informatie, verzoeken wij je contact op te nemen met de lokale agent.

Wat kost een bustransfer?

De kosten van een bustransfer retour zijn:

  • Reizigers vanaf 14 jaar: € 15,- per persoon
  • Kinderen tot en met 13 jaar: € 7,50 per persoon
  • Baby’s tot 2 jaar: gratis

Heb je een bustransfer geboekt, dan staat deze vermeld op de boekingsbevestiging, de factuur en de reisbescheiden.

Wat is een privétransfer?

Een privétransfer brengt je rechtstreeks met je eigen reisgezelschap, zonder tussenstop, naar je accommodatie. Je kunt voor je gehele reisgezelschap een privétransfer bijboeken. Bij aankomst op de luchthaven van je bestemming word je verwelkomd door de Corendon reisleiding die je naar de (mini) transferbus verwijst. Je herkent de reisleiding aan het bordje van Corendon.

Eén dag voor vertrek wordt op het informatiebord of in het informatieboek bij de hotelreceptie aangegeven wanneer je (mini) bustransfer naar het vliegveld klaarstaat en de vluchttijd. Bij het ontbreken van deze informatie, verzoeken wij je contact op te nemen met de lokale agent.

Wat kost een privétransfer?

De afstand tussen de luchthaven en je accommodatie bepaalt de prijs van een privétransfer. Klik hier voor een overzicht met bestemmingen waar privétransfers worden aangeboden en wat de kosten zijn. De getoonde bedragen zijn per voertuig per retour voor het gehele reisgezelschap. Heb je een privétransfer geboekt, dan staat deze vermeld op de boekingsbevestiging, de factuur en de reisbescheiden.

Hoe regel ik een bus- of privétransfer?

Je kunt in stap 2 van het boekingsproces direct de gewenste bus- of privétransfer als extra optie bijboeken. Dit kan tot maximaal 48 uur voor vertrek naar je vakantiebestemming.

Let op: binnen 48 uur voor vertrek is het helaas niet mogelijk om een transfer bij te boeken. Wil je tóch gebruikmaken van een transfer, dan kan je dit bij aankomst op de bestemming, op basis van beschikbaarheid, alsnog via de Corendon reisleiding regelen en betalen.

Kan ik na boeking alsnog een bus- of privétransfer bijboeken?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt tot maximaal 48 uur voor vertrek telefonisch contact opnemen met het Contact Center via 023 751 06 06 om alsnog een bus- of privétransfer bij te boeken.

Let op: binnen 48 uur voor vertrek is het helaas niet mogelijk om een transfer bij te boeken. Wil je tóch gebruikmaken van een transfer, dan kan je dit bij aankomst op de bestemming, op basis van beschikbaarheid, alsnog via de Corendon reisleiding regelen en betalen.

Kan ik na boeking van een bustransfer upgraden naar een privétransfer?

Ja, dit kan tot maximaal 48 uur voor vertrek via het Contact Center 023 751 06 06.

Hoe huur ik een auto?

Voor het huren van een auto verwijzen wij je naar de Autohuur pagina.

Wat als ik geen transfer heb bijgeboekt?

Meld je dan toch bij aankomst op de luchthaven van je vakantiebestemming bij de Corendon reisleiding voor het in ontvangst nemen van de welkomstenvelop met belangrijke informatie en tips voor je vakantie.

Kijk voor meer informatie op onze transfer pagina.