Beste reiziger,
Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen rondom de gevolgen van het coronavirus (COVID-19). Klik op de betreffende vraag om het antwoord te bekijken.
Vragen over mijn boeking:
- Ik heb een vakantie geboekt en denk dat die door de coronamaatregelen niet door kan gaan. Is het verstandig om zelf te annuleren?
- Ik heb een vakantie geboekt en wil niet meer op vakantie vanwege de geldende maatregelen op de bestemming of in Nederland. Kan ik mijn vakantie omboeken of annuleren?
- Ik ben positief getest, kan ik mijn reis nog omboeken?
Vragen over de geldende maatregelen:
- Moet ik een geldig vaccinatiebewijs, herstelbewijs en/of negatieve testuitslag kunnen tonen bij het reizen naar mijn vakantiebestemming?
- Moet ik naast mijn vaccinatiebewijs, herstelbewijs en/of negatieve testuitslag nog andere documenten kunnen tonen bij aankomst op de bestemming?
- Mijn vakantiebestemming stelt plotseling een geldig vaccinatiebewijs, herstelbewijs en/of een negatieve testuitslag verplicht, wat zijn de consequenties voor mijn vakantie als ik die niet kan of wil tonen?
Vragen over maatregelen tijdens de vlucht:
Vragen over lokale maatregelen:
- Welke maatregelen worden er door Corendon en lokale overheden tijdens de reis en op de vakantiebestemming genomen om verantwoord op reis te kunnen gaan?
- Welke maatregelen gelden er in mijn accommodatie?
Vragen over de maatregelen bij het terugreizen naar Nederland:
- Welke maatregelen gelden er voor mij bij het terugreizen naar Nederland?
- Welke maatregelen zijn van toepassing wanneer ik terugreis naar Nederland via een Belgische of Duitse luchthaven?
- De Nederlandse overheid stelt plotseling een geldig vaccinatiebewijs, een herstelbewijs en/of een negatieve testuitslag verplicht bij terugkomst in Nederland, wat zijn de consequenties als ik die niet kan of wil tonen?
- Betaalt Corendon het quarantainehotel en de gewijzigde terugvlucht voor mij, na een positieve testuitslag?
Vragen over de Corendon reisvoucher: