Hartelijk dank voor je boeking. Hierbij bevestigen wij de reservering van je vakantie. Wij verzoeken je vriendelijk alle gegevens nauwkeurig te controleren op juistheid. Voor wijzigingen kun je contact opnemen met ons Contact Center via +31 (0)23 751 0606.
Via e-mail ontvang je binnen enkele minuten de ontvangstbevestiging. De officiële factuur ontvang je binnen één werkdag per e-mail. Je kunt 24 uur per dag je boeking raadplegen op mijn.corendon.nl. Op deze persoonlijke pagina kun je onder andere de status van je betaling, de vluchttijden en details van je geboekte vakantie terugvinden.
Verantwoord Reizen
Wanneer je weer op vakantie gaat, wil je natuurlijk goed voorbereid zijn. Op de pagina Verantwoord Reizen geven wij je informatie over de maatregelen en richtlijnen die wij op de luchthaven en tijdens de vlucht hebben genomen om je met een gerust gevoel op vakantie te laten gaan. Daarnaast informeren wij je over de maatregelen en richtlijnen ter plaatse die zijn opgesteld door de overheid van het betreffende land.
Je betaling
Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en eventuele extra's die je los bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies.
De aanbetaling van je reservering is: € ##!anzahlung##
Het restantbedrag van je reis (na aanbetaling) is: € ##!remainamt##
Betaling bij vertrek buiten 6 weken
Bij vertrek buiten 6 weken vragen wij je direct een aanbetaling te voldoen. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en eventuele extra's die je los bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies. Je hebt uiteraard de mogelijkheid om een hoger bedrag aan te betalen. Het restbedrag kun je tot uiterlijk 6 weken vóór vertrek voldoen.
Betaling bij vertrek binnen 6 weken
Bij boekingen met vertrek binnen 6 weken verzoeken wij je de totale reissom per direct te voldoen.
Heb je binnen 7 dagen voor vertrek geboekt, betaal dan binnen 2 uur na boeking via de onderstaande link de volledige reissom. Lukt je dit niet, dan wordt de boeking automatisch geannuleerd.
Betalingsmogelijkheden
Wij adviseren je om de betaling(en) via de onderstaande link te verrichten of via de Corendon app. De betaling wordt daarmee direct in ons systeem verwerkt. Let op! Bij boekingen met vertrek binnen 7 dagen is de betaling via de onderstaande link verplicht.
Klik op de link wanneer je verder wilt gaan met de betaling:
Wanneer je ervoor kiest om de reissom per overschrijving te voldoen, vermeld dan de naam van de hoofdboeker, je reserveringsnummer en je klantnummer.
T.N.V. Corendon International Travel B.V.
IBAN: NL64 ABNA 0427 1155 31
BIC/SWIFT: ABNANL2A
Legitimatie
Voor Cyprus heb je een geldig(e) Nederlands(e) paspoort/identiteitskaart of Belgisch paspoort nodig dat nog geldig moet zijn tot na je verblijf.
Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische of beschik je over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of vluchtelingenpaspoort, neem dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land.
Visum
Wanneer je de Nederlandse of Belgische nationaliteit bezit, ontvang je bij aankomst op Cyprus een gratis toeristenvisum dat 3 maanden geldig is.
Gezondheid
Voor Cyprus zijn in principe geen inentingen verplicht.
Informeer tijdig voor vertrek bij de huisarts of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigers over actuele benodigde vaccinaties en persoonsgebonden advies.
De Corendon app; hét startpunt van je Corendon vakantie!
Met de Corendon app heb je alle informatie over je vakantie binnen handbereik. Via de app kun je onder andere:
- het geboekte hotel, de vluchttijden en het reisgezelschap terugzien
- stoelen, bagage en/of maaltijden reserveren (indien mogelijk voor de betreffende vlucht)
- betalingsinformatie inzien en je vakantie betalen
Download gratis de Corendon app.
Reisbescheiden
De reisbescheiden worden twee weken voor vertrek per e-mail verstuurd, mits de totale reissom is voldaan. Op de vliegtickets vind je de definitieve vluchttijden en -routes. Wij raden je aan de ontvangen reisbescheiden te printen (zwart/wit).
Transfer
Een transfer is niet meer standaard inbegrepen. Heb je nog geen transfer geregeld naar je vakantieadres? Neem dan contact op met het Contact Center via +31 (0)23 751 0606 om een bus- of privétransfer bij te boeken.
Bagage
Je betaalt bij Corendon en Transavia voor uw ruimbagage met vertrek vanaf en aankomst op een Nederlandse of Belgische luchthaven. Mocht je nog geen ruimbagage bijgeboekt te hebben, dan adviseren wij je dit alsnog zo snel mogelijk te doen, omdat de tarieven voor het bijboeken van je bagage op de luchthaven hoger zijn. Kijk voor meer informatie op www.corendon.nl/bagage.
Verzekeringen
Als je een reis- en/of annuleringsverzekering via Corendon hebt afgesloten, is de bevestigingsmail tevens je polis (je reserveringsnummer is je polisnummer). Bekijk wat gedekt wordt door de Unigarant reisverzekering (IPID) en de Unigarant annuleringsverzekering (IPID).Huur voordelig een auto!
Nog geen auto geregeld voor tijdens je vakantie? Deze boek je bij Corendon gemakkelijk, snel én voordelig via onze partner Cartrawler. Kies met één zoekopdracht uit het ruime aanbod huurauto’s, vergelijk alle aanbieders en vind de beste deal. Boek direct een huurauto.
Vragen?
Heb je vragen, dan kun je altijd contact opnemen met Corendon via ons Contact Center, social media of de Veelgestelde vragen op onze website raadplegen. Op deze pagina vind je (bijna) alle antwoorden op vragen betreffende je vakantie.
We wensen je een hele fijne vakantie!
Met vriendelijke groet,
Het Corendon Team
Op deze overeenkomst zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden geldig vanaf 1 januari 2021 en Corendon Voorwaarden geldig vanaf 26 januari 2021 van toepassing
Daarnaast is Corendon aangesloten bij SGR en Calamiteitenfonds.