Hartelijk dank voor uw boeking. Hierbij bevestigen wij de reservering van uw vakantie. Wij verzoeken u vriendelijk alle gegevens in deze mail nauwkeurig te controleren op juistheid. Bij onjuistheden kunt u contact opnemen met ons Contact Center via +31 (0)23 751 0606.
Dit e-mailbericht is tevens uw ontvangstbevestiging. De officiële factuur ontvangt u binnen één werkdag per e-mail. U kunt 24 uur per dag uw boeking raadplegen op mijn.corendon.nl U ziet hier de status van uw betaling, de vluchttijden en details van uw geboekte vakantie. Ook kunt u hier extra gegevens, zoals bijvoorbeeld paspoortgegevens, doorgeven.
Verantwoord Reizen
Wanneer u weer op vakantie gaat, wilt u natuurlijk goed voorbereid zijn. Op de pagina Verantwoord Reizen geven wij u informatie over de maatregelen en richtlijnen die wij op de luchthaven en tijdens de vlucht hebben genomen om u met een gerust gevoel op vakantie te laten gaan. Daarnaast informeren wij u over de maatregelen en richtlijnen ter plaatse die zijn opgesteld door de overheid van het betreffende land.
Uw betaling
De aanbetaling van uw reis is: € ##!anzahlung##
Het restantbedrag van uw reservering (na aanbetaling) is: € ##!remainamt##
Bij vertrek buiten 6 weken vragen wij u direct een aanbetaling te voldoen. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en eventuele extra's die u los bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies. U heeft uiteraard de mogelijkheid om een hoger bedrag aan te betalen. Het restbedrag kunt u tot uiterlijk 6 weken vóór vertrek voldoen.
Bij niet tijdig betalen vervalt het recht om aanspraak te kunnen maken op de annuleringsverzekering, de premie dient echter wel alsnog voldaan te worden.
Bij boekingen met vertrek binnen 6 weken, volstaat de restantbetaling, plus de premies van eventuele afgesloten verzekeringen, welke direct dient te geschieden.
Heeft u binnen 7 dagen voor vertrek geboekt, betaal dan binnen 2 uur na boeking via de onderstaande link de volledige reissom. Lukt u dit niet, dan wordt de boeking automatisch geannuleerd.
Wij adviseren u om de betaling(en) via de onderstaande link te verrichten of via de Corendon app. De betaling wordt daarmee direct in ons systeem verwerkt. Let op! Bij boekingen met vertrek binnen 7 dagen is de betaling via de onderstaande link verplicht.
Klik op de link wanneer u verder wilt gaan met de betaling:
Indien het u niet lukt om de betaling via de bovenstaande link te voldoen, kunt u deze overschrijven via de onderstaande gegevens.
Dit is echter niet mogelijk bij boekingen met vertrek binnen 7 dagen.
T.N.V. Corendon International Travel B.V.
IBAN: NL64 ABNA 0427 1155 31
BIC/SWIFT: ABNANL2A
De Corendon app; hét startpunt van uw Corendon vakantie!
Met de Corendon app heeft u alle informatie over uw vakantie binnen handbereik. Via de app kunt u onder andere:
- het geboekte hotel, de vluchttijden en het reisgezelschap terugzien
- stoelen, bagage en/of maaltijden reserveren (indien mogelijk voor de betreffende vlucht)
- betalingsinformatie inzien en uw vakantie betalen
Download gratis de Corendon app.
Grensdocumenten
Paspoortgegevens verplicht
Voor uw gemaakte reservering hebben wij uw paspoortgegevens nodig. Deze gegevens zijn verplicht en dient u voor alle passagiers uiterlijk 4 weken voor vertrek correct in te vullen op het webformulier dat u terugvindt in mijn.corendon.nl onder het kopje paspoortgegevens in de betreffende reservering.Indien u uw paspoortgegevens wilt wijzigen, bijvoorbeeld in verband met het tussentijds aanschaffen van een nieuw paspoort, dan dient u direct contact op te nemen met het Contact Center 023 7510606. Dit kan uiterlijk tot 3 weken voor vertrek.
Let op: als de benodigde paspoortgegevens ontbreken, worden er géén reisbescheiden verstuurd!
Legitimatie
Reist u per cruiseschip richting Madeira, dan volstaat een geldig Nederlands (of Belgisch) paspoort of identiteitskaart die tot na terugkomst geldig is.
Zonder geldige reisdocumenten wordt de toegang tot het cruiseschip geweigerd, zonder terugbetaling van de kosten van de reis. U dient zelf voor geldige reisdocumenten voor de gehele reis te zorgen die overeenkomen met de opgegeven paspoortgegevens.
Eventuele wijzigingen van paspoortgegevens kunnen zonder aanvraag tot uiterlijk 3 weken voor vertrek doorgegeven worden.Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of de Belgische of beschikt u over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neemt u dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land!
Voor overige nationaliteiten en voor de meest actuele informatie over visum en reisdocumenten raadpleeg altijd de ambassade of het consulaat van het te bezoeken land.
Visum
Voor reizen naar Spanje en Portugal is geen visum vereist.
Transfer
Bij uw cruisereis is de transfer van het vliegveld naar de haven en vice versa niet standaard inbegrepen. Raadpleeg onze website voor meer informatie.
Geen transfer via Corendon bijgeboekt?
Wilt u zich dan na aankomst op de luchthaven tóch melden bij de lokale reisleiding. U krijgt van hen de welkomstenvelop met belangrijke informatie over uw verblijf.
Uw vlucht
Uw vliegreis wordt uitgevoerd met een chartermaatschappij. De vluchttijden en -routes zijn tot 2 weken voor vertrek onder voorbehoud.
Bagage
U betaalt bij Corendon voor uw ruimbagage met vertrek vanaf en aankomst op een Nederlandse luchthaven. Wij adviseren u de ruimbagage direct te boeken en te betalen omdat de tarieven voor het bijboeken van uw bagage op de luchthaven hoger zijn. Kijkt u voor meer informatie op www.corendon.nl/bagage.Verzekeringen
Als u een reis- en/of annuleringsverzekering via Corendon heeft afgesloten, is de bevestigingsmail tevens uw polis (uw reserveringsnummer is uw polisnummer). Bekijk wat gedekt wordt door de Unigarant reisverzekering (IPID) en de Unigarant annuleringsverzekering (IPID).Reisbescheiden
De reisbescheiden worden circa 10 dagen voor vertrek per mail toegezonden, mits de betaling is voldaan en wij de benodigde paspoortgegevens van u hebben ontvangen. U kunt de ontvangen reisbescheiden zelf printen.
Medische informatie
Met het oog op de veiligheid en het comfort van alle reizigers is het van belang dat elke reiziger op het ogenblik van de boeking volledige informatie verschaft, indien hij/zij speciale diëten of allergieën heeft, ziek is, onwel, beperkte beweeglijkheid heeft of mindervalide is. Wanneer u medicijnen meeneemt aan boord, is het nodig een medisch paspoort als bewijs hiervan mee te nemen.
Vragen?
Heeft u vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met Corendon via ons Contact Center, social media of de Veelgestelde vragen op onze website raadplegen. Op deze pagina vindt u (bijna) alle antwoorden op vragen betreffende uw vakantie.
We wensen u een hele fijne vakantie!
Met vriendelijke groet,
Het Corendon Team
Op deze overeenkomst zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden geldig vanaf 1 januari 2021 en Corendon Voorwaarden geldig vanaf 26 januari 2021 van toepassing
Daarnaast is Corendon aangesloten bij SGR en Calamiteitenfonds.