Vlucht vertraagd
Mocht je vlucht door omstandigheden vertraging hebben opgelopen waardoor het niet mogelijk is om je volgens de geplande vluchttijd naar jouw vakantiebestemming te brengen, dan betreuren wij dit zeer en bieden wij je hiervoor onze excuses aan.
Vertraging vlucht door ‘buitengewone omstandigheden’
Vertragingen van je vlucht kunnen ontstaan door ‘buitengewone omstandigheden’. Dit zijn omstandigheden waar Corendon en de luchtvaartmaatschappij geen invloed op hebben, zoals stakingen, stiptheidsacties, weersomstandigheden, onverwachte vliegveiligheidsproblemen, aanvaring van een luchtvaartuig met een vogel, drukte in het luchtruim, extra veiligheidscontroles, te laat of niet op tijd gearriveerde medepassagiers of overmacht.
Recht op vergoeding bij vertraagde vlucht door buitengewone omstandigheden?
In de bovengenoemde gevallen heb je geen recht op compensatie en zijn Corendon en de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan. Dit geldt ook voor de gevolgen op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst waardoor aansluitend openbaar vervoer niet meer mogelijk is of noodgedwongen een vrije dag moet worden opgenomen. Alle extra gemaakte kosten komen voor eigen rekening.
Wat ontvang je bij een vertraagde vlucht
Heenvlucht
Meer dan 3 uur vertraging Europese / Middellandse Zeebestemming: maaltijd en/of drankje van de luchtvaartmaatschappij.
Meer dan 4 uur vertraging Verre bestemming: maaltijd en/of drankje van de luchtvaartmaatschappij.
Vertraging langer dan 8 uur Een vertragingsverklaring voor je werkgever of een andere instantie die hierom kan vragen. De annuleringsverzekering kan eventueel een vergoeding uitkeren voor gemiste vakantietijd. Om te controleren of je hiervoor in aanmerking komt, raadpleeg je de annuleringsvoorwaarden van je verzekering.
Terugvlucht
Afhankelijk van de duur van de vertraging kan het zijn dat wij je later naar de luchthaven brengen. Maar het is ook mogelijk dat formaliteiten op de luchthaven vereisen dat je, ondanks een later tijdstip van vertrek, toch incheckt op de oorspronkelijke vertrektijd.
Vanaf het moment dat je op de luchthaven aanwezig bent, val je onder de zorg van de Corendon afhandelaar op de bestemming. Je bevindt je vervolgens in de beveiligde zone van de luchthaven waar enkel passagiers worden toegelaten. De reisleiding van Corendon heeft geen toegang tot dit gebied.Meer dan 3 uur vertraging Europese / Middellandse Zeebestemming: maaltijd en/of drankje van de luchtvaartmaatschappij.
Meer dan 4 uur vertraging Verre bestemming: maaltijd en/of drankje van de luchtvaartmaatschappij.
Vertraging langer dan 8 uur Een vertragingsverklaring voor je werkgever of een andere instantie die hierom kan vragen. In het geval van een vertraging op de terugvlucht kun je bij de annuleringsverzekering geen aanspraak maken op een vergoeding, aangezien verzekeraars van mening zijn dat de vakantie ten einde is.
Voor meer informatie over het indienen van een claim, klik hier. Voor vertragingen van een vlucht met Corendon Dutch Airlines (CD) kun je mailen naar airlinesupport@corendon.nl.
Denied Boarding Compensation
De 'Denied Boarding Compensation' is een verordening waarin de rechten van een passagier staan tijdens vertragingen. Voor de volledige tekst van de Verordening 261/2004, klik je hier.
Voor meer informatie verwijzen wij je naar de website van de Rijksoverheid en de pagina van de Europese Commissie met informatie over je rechten.